Τα «Παράσιτα» έγραψαν ιστορία στα Οσκαρ 2020, με μια επική ανατροπή κερδίζοντας το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, ωστόσο η σαρωτική πορεία τους έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες και έχει περάσει από όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ.
Γιατί τα Παράσιτα έγραψαν ιστορία στα Οσκαρ 2020
Τα Παράσιτα, του νοτιοκορεάτη Bong Joon Ho είναι η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Ταυτόχρονα κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας. Εφυγε από το Dolby Theater με 4 Οσκαρ.
Τα Παράσιτα έκαναν το ντεμπούτο τους στις Κάννες τον περασμένο Μάιο, όπου κέρδισαν το διάσημο βραβείο Palme d’Or του Φεστιβάλ, το πρώτο σε μια σειρά διακρίσεων όχι μόνο για τον Bong Joon Ho αλλά και την Νότια Κορέα γενικότερα.
Τα Παράσιτα πηγαν το Σεπτέμβριο στα φεστιβάλ ταινιών Telluride και Toronto, βασικές στάσεις στα φεστιβάλ βραβείων, πριν βγει στις αίθουσες στα μέσα Οκτωβρίου, σπάζοντας το box office.
Από εκείνη τη στιγμή, δεν ήταν πλέον θέμα εάν τα Παράσιτα θα έβαζαν τη Νότια Κορέα για πρώτη φορά στα Οσκαρ, αλλά το πόσα Οσκαρα θα έπαιρναν. Και ήδη από τότε ξεκίνησε η συζήτηση: Μπορούν Τα Παράσιτα να γίνουν η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας; Η απάντηση δόθηκε μόλις πριν λίγες ώρες. Το Χόλιγουντ, στην Αμερική γενικότερα θα πρέπει να συνηθίσουν, μάλλον, να βλέπουν ταινίες με υπότιτλους. Τα Παράσιτα μόλις κέρδισαν το Οσκαρ 2020 Καλύτερης Ταινίας, σε μια επική ανατροπή, αλλά και σε μια ιστορική στιγμή για το θεσμό.
Τα Παράσιτα κέρδισαν επίσης το Οσκαρ σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου και ξένης ταινίας. Ο Bong Joon Ho μαζί με τον μεταφραστή του ανέβηκε τέσσερις φορέ στη σκηνή του Dolby Theater για να ευχαριστήσει το κοινό.
Τα Παράσιτα: Η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που παίρνει Οσκαρ καλύτερης Ταινίας
Το μεγαλύτερο εμπόδιο για τα Παράσιτα ήταν η ίδια η ιστορία των Οσκαρ. Μέχρι σήμερα δεν είχαν βραβεύσει καμία ξενόγλωσση ταινία με το μεγαλύτερο βραβείο, αυτό της Καλύτερης Ταινίας, αλλά και με άλλα μεγάλα Οσκαρ. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης στις Χρυσές Σφαίρες πριν λίγο καιρό, κερδίζοντας το βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας, είχε δηλώσει ότι μόλις ξεπεράσετε το θέμα των υπότιτλων θα μπείτε σε έναν κόσμο πολλών εκπληκτικών ταινιών. Και μάλλον στην Ακαδημία τον άκουσαν.
Φυσικά, ο Alfonso Cuarón με το Ρόμα, πέρυσι, βοήθησε σε αυτή την κατεύθυνση. «Μεγάλωσα βλέποντας ταινίες ξένων γλωσσών και μαθαίνοντας τόσο πολύ από αυτές – ταινίες όπως το« Citizen Kane »,« Jaws », «Rashomon», «Ο Νονός» και «Breathless», είχε πει παραλαμβάνοντας το Οσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας. Πήρε επίσης το Οσκαρ σκηνοθεσίας αλλά έχασε το μεγάλο βραβείο Καλύτερης Ταινίας.
Η διάκριση για τα Παράσιτα στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός, με το 1917 να θεωρείται μέχρι τελευταία στιγμή το ακλόνητο φαβορί. Το οποίο, όμως, κλωνίστηκε…
«Είμαι άφωνος», είπε η παραγωγός Kwak Sin-ae. «Ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο. Είμαστε τόσο χαρούμενη. Αισθάνομαι ότι μια ιστορική στιγμή γράφεται τώρα». Και συνέχισε: «Εκφράζω τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη μου και το σεβασμό μου σε όλα τα μέλη της ακαδημίας για την λήψη αυτής της απόφασης».
Παροξυσμός στο Dolby Theater για τα Παράσιτα
Αφού ολοκλήρωσε την ομιλία της η παραγωγός των Παρασίτων, οι κάμερες απομακρύνθηκαν από το cast που ήταν στη σκηνή και τα φώτα έκλεισαν για να σημάνουν το φινάλε της Οσκαρ 2020. Ωστόσο, ολόκληρο το ακροατήριο των Όσκαρ ζητούσε από το καστ των Παρασίτων να πει δυο κουβέντες ακόμη!
Ο Μπραντ Πιτ αγκάλιασε με θέρμη τον σκηνοθέτη από τη Νότια Κορέα, ενώ ένα πλάνο που τράβηξε τα βλέμματα ήταν αυτό του Χόακιν Φίνιξ να χειροκροτά με χαρά την ανακοίνωση του μεγάλου βραβείου της βραδιάς των Οσκαρ 2020.
Τα Παράσιτα είναι ένα υβρίδιο μαύρης σάτιρας, θρίλερ και αλληγορίας για την ζωή των προνομιούχων και των μη προνομιούχων στη σύγχρονη Σεούλ, ταινία που σύμφωνα με την κριτική της εφημερίδας The Wall Street Journal «είναι πάντα μπροστά από τον θεατή της, σε κάθε σεκάνς».
Τελικά, τι είναι Τα Παράσιτα;
Οι ζωές δύο οικογενειών – μιας πλούσιας και μιας πιο φτωχής – τέμνονται στα Παράσιτα. Καθώς η ιστορία ξεδιπλώνεται, πολλά από αυτά που βρίσκονται στην επιφάνεια δεν είναι ακριβώς αυτά που φαίνονται
Ο 50χρονος σκηνοθέτης, έχει επισημάνει ότι η ταινία έχει στοιχεία κοινωνικού σχολιασμού και στην πραγματικότητα προήλθε από προσωπικές του εμπειρίες.
«Όταν ήμουν στο κολέγιο, έκανα μαθήματα στα παιδιά μιας πλούσιας οικογένειας και θυμάμαι το μυστηριώδες συναίσθημα που μου έβγαζε από αυτό το σπίτι – την απόκοσμη ατμόσφαιρα και τη μυρωδιά» δήλωσε στον AV Club. «Ο μαθητής μου ήταν ένα μικρό αγόρι που με είχε πάει στο δεύτερο όροφο του σπιτιού για να μου δείξει την προσωπική του σάουντα. Και θυμάμαι ότι είχα εκπλαγεί με το γεγονός ότι ένα σπίτι είχε ιδιωτική σάουνα».
Πηγή: iefimerida.gr